Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Σοπράρνο









Η εκκλησία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου άρχισε να χτίζεται στην Φλωρεντία τον δέκατο προς ενδέκατο αιώνα, 150 μέτρα νοτιοδυτικά από το Πόντε Βέκιο, στον δρόμο που λέγεται Μπόργκο Σαν Τσιάκοπο. Η "Παλιά Γέφυρα" (Πόντε Βέκιο) είναι χτισμένη στο στενότερο σημείο του ποταμού Άρνο, και λέγεται ότι υπήρχε γέφυρα εκεί από τους Ρωμαϊκούς χρόνους, ενώ η σημερινή γέφυρα γράφτηκε σε έγγραφα για πρώτη φορά το 996, τον δέκατο αιώνα, καταστράφηκε από πλημύρα το  1117, ξαναχτίστηκε, ξανακαταστράφηκε το 1333 και ξαναχτίστηκε το 1345. Λέγεται ότι το 1944 κατά την υποχώρηση των Γερμανών, το Πόντε Βέκιο δεν καταστράφηκε, όπως καταστράφηκαν τα πάντα γύρω του, λόγω προσωπικής διαταγής του Χίτλερ που είπε να την αφήσουν να στέκεται.

Παράλληλα με το Πόντε Βέκιο λοιπόν, και τα χτίσματα της άμεσης περιοχής, χτίστηκε και αναπτύχθηκε και η εκκλησία του Αγίου Ιακώβου. Ξεκίνησε σε στυλ Ρωμανικό (Romanesque) τον δέκατο ή ενδέκατο αιώνα με αρχιτεκτονικές μεταβολές κατά τον 17ο και 18ο αιώνα. Αναφέρεται τον δέκατο τέταρτο αιώνα ως ήδη υπάρχουσα από το 1078. Γύρω στο 1293 οι ευγενείς της Φλωρεντίας ήδη πήγαιναν στην εκκλησία αυτή. Το 1580 ανοικοδομήθηκε και ανακαινίσθηκε το 1709. Οι περισσότεροι πίνακες ζωγραφικής μέσα στην σημερινή εκκλησία δημιουργήθηκαν από καλλιτέχνες του δεκάτου ογδόου αιώνα, όπως ο Πιερ Νταντίνι ο οποίος ζωγράφισε τον θώλο, τον Νικολό Λαπί, τον Ματέο Μπονέκι, και τον Αγκοστίνο Βερατσίνι. Το καμπαναριό που υπάρχει σήμερα κτίστηκε το 1660 από τον Χεράρντο Σιλβάνι.

Το ιερό της εκκλησίας προεξέχει πάνω από τον ποταμό Άρνο. Στα Ιταλικά η λέξη "πάνω" λέγεται "σόπρα". Σόπρα Άρνο έγινε σοπράρνο, και η "εκκλησία του Αγίου Ιακώβου σοπράρνο" λέγεται έτσι και σήμερα.

Το 2006 η εκκλησία παραχωρήθηκε στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία εκτός Ελλάδας υπάγεται στο Φανάρι. Τα εκαίνια του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου ως ναού της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας έγιναν από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στις 14 Μαΐου 2006.

Μέσα στην εκκλησία βλέπει κανείς γύρω του τα μέρη των οικοδομημάτων και τα έργα τέχνης εννέα αιώνων, "δεμένα" με την σημερινή ορθόδοξη διακόσμηση η οποία προστίθεται και εξελίσσεται έτσι ώστε να μην ενοχλεί την ρωμαιοκαθολική αρχιτεκτονική, αρχική διακόσμηση και ιστορικότητα του ναού. Αντί τέμπλου, παραδείγματος χάριν, έχουμε εικόνες στην θέση που θα κατείχαν στο τέμπλο, αλλά στέκονται στο περβάζι που χωρίζει το ιερό από τον υπόλοιπο ναό. Η Αγία Τράπεζα του ορθόδοξου "ιερού" προστέθηκε πρόπερσι.




Οι φωτογραφίες αυτές πάρθηκαν όλες στις 6 Ιανουαρίου 2014, εκτός από εκείνες κάτω από τον αγιασμό των υδάτων που είναι παλαιότερες (με κλικ μεγαλώνουν)
.





Το "ιερό", πάνω από τον Άρνο: σοπράρνο,
και το καμπαναριό του Σιλβάνι από το 1660.

Το στενό, Μπόργκο Σαν Τζιάκοπο, είναι τόσο ...στενό, που είναι αδύνατο να παρθεί αυτή η φωτογραφία.
Αυτή είναι μια "γρήγορη" σύνθεση τριών φωτογραφιών που πρώτα διορθώθηκαν πολύ για προοπτική.
Από κάτω, άλλη μια φωτογραφία πολύ διορθωμένη για προοπτική, παρμένη ακουμπόντας στον τοίχο του απέναντι κτίσματος στο στενό.



















Οι σταγόνες του αγιασμού φωτίζονται από το αριστερό παράθυρο.

Αγιασμός των υδάτων. 6 Ιανουαρίου 2014.

















Πόντε Βέκιο. Το κτήριο στα δεξιά είναι το Μουσείο του Ουφίτσι.

Πέντε γέφυρες, με πρώτη το Πόντε Βέκιο

Και ένας γάμος το 2008 :-)
Νύφη απ' το Φορλί, γαμπρός από Αθήνα-Βοστώνη, γιός γαμπρού από Μασαχουσέτη, και Κουμπάρος από Νέα Υόρκη,
Καλεσμένοι από 6 χώρες, από Αθήνα έως Νέα Ζηλανδία
Εφ' όσον ο κουμπάρος δεν ήταν ορθόδοξος, αλλά πιστός του μπέησμπώλ των Νιου Γιορκ Γιάνκις, γεννημένος μάλιστα στην Καλιφόρνια, χρειαζότανε λέει για την τελετή ένα ορθόδοξο δάχτυλο να ακουμπάει τα στέφανα που θα κρατούσε και θα άλλαζε ο κουμπάρος -γεγονός το οποίο απαίτησε την βοηθητική παρουσία της ορθόδοξης ντόπιας κυρίας που στέκεται εν αναμονή της στιγμής δεξιά του γιού του γαμπρού.


Οι καταστροφές από τους Γερμανούς το 1944.
Στην κάτω φωτογραφία, πάνω-δεξιά γωνία, μόλις διακρίνεται το καμπαναριό που γλύτωσε.


Ponte Vecchio



Οι φωτογραφίες είναι παρμένες με Nikon D300 12 Mpx, φακούς 12-24 mm και 24-85 mm.
Το κάθε ψηφιακό αρχείο RAW της Nikon επεξεργάστηκα σε Αντόπμη Φώτοσόπ CS3








2 σχόλια:

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.