Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Φακελάκια










Με μεγάλη χαρά έμαθα ότι οι Έλληνες αντεπιτίθενται εναντίων της διαφθοράς. Τα χαρμόσυνα νέα τα δημοσίευσε το BBC πρωτοχρονιά, σε ένα άρθρο το οποίο εξηγούσε στους Αγγλόφωνους τι σημαίνει η λέξη "Fakelaki".

Περισσότερο από "έναν μικρό φάκελο", η λέξη για τους Έλληνες προσδιορίζει ένα ευρύ φάσμα διαφθοράς, και προφέρεται "fakk-el-akee" έγραφε το BBC.

Μάλιστα, κάποια κυρία Κριστίνα Τρεμόντι, ο Ιπποκράτης να την έχει πάντα καλά, αφού σχεδόν έχασε τον πατέρα της σε νοσοκομείο της Καλαμάτας επειδή δεν ήξερε ότι για να χορέψει η ρωμαίικη πόρνη θέλει φακελάκι, έφτιαξε μια Ελληνική ιστοσελίδα με διεύθυνση
("έδωσα φακελάκι")

Εκεί μπορούν όλοι, ανώνυμα, να δημοσιεύουν τις ιστορίες τους σε μία από τέσσερεις κατηγορίες:
  • Έδωσα Φακελάκι
  • Δεν Έδωσα Φακελάκι
  • Πήρα Φακελάκι
  • Κατήγγειλα Φακελάκι
Μέχρι σήμερα, στην ιστοσελίδα υπάρχουν 1.423 ιστορίες για φακελάκια, μέσα στα οποία φακελάκια μπήκαν 4.755.570 Ευρώ.


Η ιστοσελίδα άνοιξε Σεπτέμβριο του 2012, πριν 4 μήνες και μετά αφού τους πρώτους μήνες προσπάθησε να γίνει γνωστή, τώρα, τα ποσά που ανεβαίνουν καθημερινά όλο και περισσότερο έχουν φτάσει, να επαναλάβω τα νούμερα, σε λιγότερο από τέσσερεις μήνες,
4.755.570 Ευρώ σε 1.423 καταγγελίες δωροδοκίας,
που απαιτήθηκαν από τους παραλήπτες.


Και οι νικητές είναι (10/1/2013):

(κατά αριθμό καταγγελιών)
Σε πρώτη θέση τα Νοσοκομεία με 874 καταγγελίες, €1.599.634 (€1.830 ανά φακελάκι)
Σε δεύτερη θέση οι Άδειες Οδηγήσεως με 196 καταγγελίες, €46.981 (€240 ανά φακελάκι)
Τρίτη θέση αξιώνει η πολεοδομία με 57 καταγγελίες, €103.665 (€1.818 ανά φακελάκι)
Τέταρτη θέση στις εφορίες με 49 καταγγελίες, €2.025.592 (€41.338 ανά φακελάκι)
Πέμπτη θέση το Υπουργείο Υγείας με 42 καταγγελίες, €50.070 (€1.192 ανά φακελάκι)
κλπ.,

(ή, κατά σύνολο ποσών)
Χρυσό μετάλλιο, Εφορίες, €2.025.592
Αργυρό, Νοσοκομεία, €1.599.634
Χάλκινο, Τελωνεία, €554.335
Τιμητική μνεία, Πολεοδομία, €103.655
Δεύτερη τιμητική μνεία, Υπουργεία, €102.930
κλπ.,

(ή, κατά μέσο όρο € ανά φακελάκι)
Ξεφτέρια: Εφορίες €42.587
Μεγάλοι: Τελωνεία €34.646
Προσπαθούν: Υπουργείο Ναυτιλίας €30.000
Ικανοποιητικοί: Υπουργείο Τουρισμού €11.383
Υπολογίσιμοι: Λοιπά Υπουργεία €9.357
Σε αυτή την κατανομή με ποσό ανά φακελάκι, τα Νοσοκομεία έρχονται σε ένατη θέση με μόνο περίπου €2.000 ανά καταγγελία (φακελάκι) και μοιράζονται την ένατη θέση με την Πολεοδομία.

Σημειωτέον ότι τα παραπάνω προκύπτουν μόνο από όσες καταγγελίες έγιναν ανώνυμα στην ιστοσελίδα www.edosafakelaki.org και δεν αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα μια και υπάρχουν πάρα πολλοί παθόντες που αγνοούν την ύπαρξη της ιστοσελίδας, ή ντρέπονται να καταγγείλουν, ή φοβούνται να καταγγείλουν, ή δεν θέλουν να καταγγείλουν.

Σίγουρα στα πραγματικά, άγνωστα νούμερα, οι Έλληνες πόρνες (γιατροί) θα πρέπει να βρίσκονται σε ανώτερη γενική θέση στην κλίμακα επιδόσεων. Πάντως, προσωπικά, έχω την διαίσθηση ότι οι Έλληνες γιατροί θα υπερτερούν πολύ σε αριθμούς φακαλακίων από τις Ελληνίδες συναδέλφους τους.

Εγώ δεν θα ξεχάσω ποτέ τον κύριο Ιατρό ο οποίος για να γράφει χημειοθεραπεία στην μητέρα μου το 2007 είχε απαιτήσει €100 ανά χειραψία, και, μου είχε κάνει παρατήρηση μια φορά που του είχα δώσει πέντε εικοσάρικα αντί ένα κατοστάρικο. Προτιμούσε το κατοστάρικο, και αν μπορείτε να το πιστέψετε, το ήθελε και κολλαριστό. Πρόλαβα να δώσω έξι χειραψίες των 100 Ευρώ πριν πεθάνει η μητέρα μου. Μία σε πέντε εικοσάρικα, δύο σε φθαρμένα κατοστάρικα, και τρεις σε κολλαριστά κατοστάρικα, τα οποία ζήτησα γι αυτό το σκοπό από τον ταμία της τράπεζάς μου. Όταν μπήκε για δεύτερη φορά σε ένα μήνα ο πατέρας μου σε νοσοκομείο δεν πρόλαβα να επιστρέψω στην Ελλάδα να πάω στην τράπεζα, και μετά στο περίπτερο για φακελάκια, και έφυγε σε πέντε μέρες αντί για τους έξι μήνες πού 'χε κρατήσει η μητέρα μου...

Επίσης, έφτιαξα το σπίτι, διαμέρισμα, εσωτερικά  στο Φάληρο  δύο φορές με εργάτες. Ο κύριος στην Πολεοδομία για την άδεια μου ζήτησε €600 την άδεια.

Όταν πέθαινε σε ιδιωτικό νοσοκομείο η "δεύτερη μητέρα μου" τον Μάϊο καθώς ήμουνα στην Αμερική για την αποφοίτηση του γιού μου, από το τηλέφωνο μου ζητούσανε λεφτά χωρίς τιμολόγια ή αποδείξεις. Ένας ζητούσε 7.000, άλλος 5.000 και τρίτος 3.500 για το ίδιο πράγμα. Δεν  μπορούσαν ούτε να συνεννοηθούν μεταξύ τους πόσα να μου φάνε. Η γυναίκα πέθανε λίγες ώρες πριν αποφοιτήσει ο γιός μου και δεν πήρανε τίποτα.

Θυμάμαι όταν ήμουνα μικρούλης και πήγαιναν η γιαγιά ή, η μάνα μου ή ο πατέρας μου στον γιατρό και το μόνο που άκουγα ήταν πόσα πρέπει να μπουν στο φακελάκι -και αυτό που μου είχε κάνει εντύπωση και μικρούλης που ήμουνα ήταν ότι το φακελάκι περιβαλλόταν με μια αύρα ΣΕΒΑΣΜΟΥ προς τον γιατρό: ήταν ένδειξη σεβασμιότητας και  ανώτερης θέσης για τον γιατρό το να του δείχνουμε την εκτίμησή μας με ένα φακελάκι...

Όταν άρχισα να ζω στην Αγγλία και ανήκα στην Εθνική Υπηρεσία Υγείας, την πρώτη φορά που πήγα στον γιατρό μου του είχα, το 1976, ένα πεντόλιρο σε ένα φακελάκι. Το άνοιξε μπροστά μου και κοίταξε το πεντόλιρο με τον νου του να πλανιέται. Το ξανάβαλε μέσα, μου το έδωσε με τον ίδιο σεβασμό που του το είχα δώσει εγώ και μου είπε, ευχαριστώ αλλά ήδη παίρνω μισθό από το κράτος. Εκείνο που μου έκανε τρομερή εντύπωση ήταν τα μάτια του καθώς με κοίταζε. Το μόνο που μπορούσα να διακρίνω στα μάτια του για μένα ήταν οίκτος.

Τώρα, με το άρθρο του BBC οι Ρωμαίικες επιδόσεις στο fakk-el-akee γίνονται και επισήμως διεθνώς γνωστές! Τα συγχαρητήριά μου! Αν πράγματι έχει αρχίσει η αντεπίθεση, περισσότερα συγχαρητήρια, και εύχομαι σύντομα να γίνει και η ερώτηση του τι να τα κάνει τα οικονομικά μέτρα, τους φόρους και τις περικοπές, ένας λαός που λειτουργεί με φακελάκια.

Και καλά, η δικαιοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της διαφθοράς -μήπως όμως τα δικαστήρια θέλουν φακελάκια για να λειτουργήσουνε; Σύμφωνα με την λίστα καταγγελιών, το Υπουργείο Δικαιοσύνης λαμβάνει κατά μέσο όρο €1.120 ανά φακελάκι.





(Εν τω μεταξύ, η λίστα Λαγκάρντ σας έφαγε. Πω-Πω! τι σκάνδαλο!)











2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Δημήτρη. Μάστιγα τα φακελλάκια, τα θέλει όμως και ο Ελληνας τα λαδικά. Καλά κάνουν και μας ξεμπροστιάζουν διεθνώς, κανονικά πρέπει να μας δέρνουν κιόλας μπας και συνελθουμε και βγούμε απο τη τρύπα της λαμογιάς.
    Οταν πέθανε η μητέρα μου, το 2001 μόλις είχαμε μπεί στο ευρώ. Ετσι η αίτηση για το φόρο κληρονομίας που κατέθεσα ήταν σε δρχ και σε ευρώ. Θυμάμαι την υπάλληλο για 3 εβδομάδες να ακυρώνει την αίτηση με τη δικαιολογία ότι τα ποσά ήταν λάθος γιατί είχαμε συμπεριλάβει μόνο 2 δεκαδικά ψηφία στην αξία του ευρώ (340,75) και όχι 4 που ήθελε εκείνη..ξανά και ξανά. Στο τέλος θύμωσα και με δυνατή φωνή της ρώτησα μήπως θέλει φακελλάκι..Με άκουσε όλος ο όροφος. Σε ένα λεπτό προχώρησε η αίτηση. ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΑΑΑΑΑΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα είναι πραγματικά αποκαρδιωτικό το πόσο το φακελάκι είναι μέρος της αποδεκτής κουλτούρας μας, και του κόσμου μας στην Ελλάδα... Είναι κάτι για το οποίο ποτέ δεν θα σταματήσω να μιλάω.

      Κι εγώ χρειάστηκε μια φορά να με ακούσει ο όροφος στο ΙΚΑ, μόνο που εγώ φώναξα στην διαπασών στην διευθύντρια: "Συγχαρητήρια κυρία μου! Μπορείτε να πηγαίνετε σπίτι σας και να λέτε ότι κάθεστε σε μια καρέκλα που σας επιτρέπει να κάνετε ότι θέλετε με την ζωή των ανθρώπων!" Και τότε έγινε σε 4 λεπτά κάτι που δεν μου είχανε κάνει επί μήνες. Μου έδωσαν αντίγραφο μιας απόδειξης το οποίο παρακαλούσα επί μήνες, για την κηδεία του πατέρα μου.

      Σε καλό ιδιωτικό γυμνάσιο στην Αθήνα, ο φιλόλογος είχε απαιτήσει από τους γονείς μου σε ένα καφενείο, όπου τους ζήτησε να τον συναντήσουν, 3.000 δρχ το 1973 για να μην με αφήσει στα Αρχαία. Δεν είχαμε να πληρώσουμε και έμεινα μετεξεταστέος.

      ΚΑΤΑΝΤΙΑ πράγματι, αλλά ποιοί επιτρέπουν τις προϋποθέσεις και ποιοί τις ανέχονται, και ως πότε;

      Και ως πότε θα ακούμε "γιατρούς" στα μπλογκ να πλασάρουν φούμαρα ότι τα φακελάκια δεν είναι διαδεδομένα σήμερα και δεν παίρνουνε; Αν όλοι τα καταδικάζουν, ποιοί τα παίρνουν;

      Διαγραφή

Σημειώσεις σχετικά με τα σχόλια:

Η Αποθήκη Σκέψης δεν δέχεται "Ανώνυμα" σχόλια, γιατί μερικοί ανώνυμοι διάλεγαν να μην υπογράφουν καν με κάποιο όνομα κάτω από το σχόλιό τους. Ενώ ούτε η μπλογκική ταυτότητα ούτε ένα όνομα γραμμένο κάτω από ένα σχόλιο σημαίνουν τίποτα, η προδίδουν κανένα πραγματικό στοιχείο, η πλήρης ανωνυμία δείχνει απλά έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς τους άλλους σχολιαστές. Ζητώ συγγνώμη για αυτήν την αλλαγή από τους φίλους που υπέγραφαν τα ανώνυμα σχόλιά τους και ελπίζω να βρείτε έναν τρόπο να συνεχίσετε να σχολιάζετε όποτε θέλετε.


Για να απαντήσετε σε μεμονωμένα σχόλια, κάντε κλικ στο λινκ "Reply" κάτω από το κάθε σχόλιο. Για να συνεχιστεί η σειρά σχετικών σχολίων κάτω από ένα συγκεκριμένο σχόλιο πρέπει να πατάτε το λινκ "Reply" κάτω από το αρχικό σχόλιο της σειράς.

Για να γράφετε ανεξάρτητο σχόλιο πρέπει να χρησιμοποιείτε το κουτί σχολίων κάτω-κάτω χωρίς να πατάτε "Reply" προηγουμένως.